Senin, 16 September 2024

batalnya syaikh Said Foudah dialog dengan ustadz nidlol atas permintaan tim dan syaikh said foudah

Lagi ia melakukan hal yang MEMALUKAN..

Awalnya berbicara Dusta dan Fitnah keatas diri Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah.

Ketika diminta datangkan Buki dari ucapan dan tuduhannya tersebut, Sy. Said Fudah malah menantang meminta kepada ust Nidhol buktikan kalau dia berbohong ..

Aneh : "dia yang berdusta, malah minta orang lain untuk membuktikan kedustaannya".

Selanjutnya, berkali Dia mengajak ustadz Nidhol munazharah atau diskusi perkara Isu Ibnu Taimiyah, Asyaa'irah, Salaf Atsari dan sebagainya..
Di terima dan Sy. Said Fudah juga oke,,

Tinggal menunggu waktu pelaksanaan..

Eeeeh.. malah tidak jadi dan teamnya said Fudah menyuruh untuk menghapus pamflet pengumuman dialog tersebut.

Ctt : Syeikh Sayid Fudah ini adalah Pentolan Aswaja Asyaa'irah dari Mesir, yang dia adalah salah satu Rujukan utama para Aswaja Asy'ari Indonesia. 
Setiap isu dan tuduha, dan fitnahnnya berkaitan Syeikhul Islam Ibnu Taimiyah,  Wahabi, Salafi dan Al-Atsari pasti akan dilanjutkan juga dakwah fitnah serupa oleh para pentolan Aswaja Asy'ari Mutamasy'irah Indonesia..

Saeed Fudah Al Lari.
Saed Fudah mengekalkan rekod lariannya kini di nusantara, beliau memang sudah terkenal di kalangan orang arab dengan perangai suka fitnah kemudian bila diajak debat beliau lari, ramai ulama'  sudah mencabar beliau debat Antaranya Syeikh Husam Al Hamayidah, Syeikh Ahmad Al Azhari, Syeikh Muhammad Bara' Yassin, Syeikh Ahmad Ishom An Najjar dan ramai lagi tapi keputusannya sama , beliau lari dari mengambil tanggungjawab untuk berdebat.

Menariknya kali ini beliau yang mencabar debat dengan nada angkuh beliau berkata "kamu kene sedar sikit dengan siapa kamu bercakap", dia sangka dia boleh makan orang nusantara, dia sangka kita takut, tapi setelah cabarannya disahut, pengikutnya pula bersorak sakan, ternyata Saed Fudah masih orang sama,Si penakut yang lari dari debat, bahkan lebih memalukan beliau lari dari debat yang beliau sendiri cabar!

Pada kami, tak perlu mengkultuskan dan menjadikan Si Saed Fudah ini sebagai tokoh, dia telah membuktikan betapa lekehnya beliau di medan akademik, Masih ramai lagi Asyairah di alam nusantara yang jauh lebih hebat dari dia, mungkin ramai yang kagum hanyalah kerana dia arab dan bercakap arab walaupun ilmunya hanyalah seperti netizen2 di Fb sahaja.

Geng Ahlus sunnah Running Group boleh tambah satu lagi ahli , mungkin boleh jadikan dia ketua sebab dia arob.
https://www.facebook.com/share/p/ZqP8JaAo5dBhUyrN/?mibextid=oFDknk